Táplálkozási ajánlások terheseknek 7. rész

február 9th, 2010 § 1 comment

terhesseg-es-taplalkozasA mai részben erről lesz szó: várandósság alatt fellépő kellemetlen tünetek és hogyan lehet rajtuk kicsit segíteni a táplálkozásoddal:

  1. Reggeli rosszullét:
  • A hányinger főleg reggel jelentkezik, általában 12-16. hétig lesz része az életednek (de pl. én még a 18. héten is hánytam első terhességem alatt). Ne éhezz, mert az csak ront a helyzeten. Ha sokat hánysz, ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre, ki ne száradj! Kortyonként igyál, akkor hátha bent marad. Ne aggódj, ha az első hónapokban fogysz néhány kilót, sokan vagyunk ezzel így. Ne félj a végén alaposan bepótolod 🙂 Az erős illatú, fűszeres ételeket, italokat mellőzd. Gyakran egyél, de keveset.Gyenge tea, kétszersült, pár szem keksz, puffasztott rizs, buza, egy pohár tej, joghurt  is enyhítheti a tüneteket, készítsd az éjjeli szekrényre, meg a táskádba.

       2.    Gyomorégés:

  • A túl sok gyomorsav nemcsak kellemetlen, de még a nyelőcsőbe is visszaáramolhat. Étkezések előtt pihenés, lassú evés, rendszeres testmozgás. Étkezés után közvetlenül ne feküdj le, kis séta, vagy könnyű torna még az emésztést is serkenti. Kerüld a savanyú ételeket, italokat, savanyúságot, szénsavas italokat. Ne egyél este közvetlen lefekvés előtt, rendszeresen étkezz, ne kapkodj.

      3.   Székrekedés

  • a hormonális változás miatt lassul a bélműködés, ezért is kell tudatosabban táplálkoznod.
  • rostban gazdag táplálkozás segit rajta. Pl. gyümölcsök, zöldségek, főzelékek, szárított gyümölcsök, korpafélék, gabonapelyhek, müzli.
  • segíthet az éhgyomorra elfogyasztott ásványvizek pl. Mira, Mohai Ágnes, Parádi, Hunyadi víz
  • a savanyított tejtermékek is ingerfokozók, pl. kefír, joghurt, aludttej, iró
  • sok folyadék
  • bélfal ingerlése, bélfal mozgásának biztosítása: pl: natúr kamilla vagy hársfatea, hideg vagy langyos viz, rostos gyümölcs és zöldséglé (szilva, ribizli, egres, sárgabarack, őszibarack, paradicsom, sárgarépalé), savanyú káposzta vagy kovászos uborka lé, közvetlenül lefekvés előtt vagy felkelés után ajánlott meginni

     4.   Szapora szívműködés

  • a terhesség utolsó harmadában a baba felnyomja a rekeszt (ezért nem fogsz bírni ülni) és a szív helyzete is megváltozik
  • gyakran, de keveset egyél, kerüld a nehezen emészthető, puffasztó ételeket

    5.   Kívánósság

  • nem szükséges lemondani a vágyott élelmiszerről, csak a mértékletességre kell ügyelni

    6.   Ételek elutasítása

  • egyszerű a megoldás: iktasd ki őket az életedből, pótold mással

    7.   Terhességi ödéma

  • ne sózd az ételedet

   8.   Terhességi csíkok

  • helyi masszázs, testápoló, magas E vitamin tartalmú élelmiszerek: gabonafélék, gabonacsírák, növényi olajok, csonthéjasok, zöld leveles növények bőséges fogyasztásával az lehet az illúziód mindent megtettél ellene (a többi a genetikádon és az életkorodon múlik)

§ Egy vélemény: Táplálkozási ajánlások terheseknek 7. rész

Vélemény, hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit csinálok most?

Most ezt olvasod Táplálkozási ajánlások terheseknek 7. rész at Dokimami.

meta